مقالات آرشیو خبر ها
5 پرده از حضور 11 ساله ی جورجو کیه لینی در یوونتوس

5 پرده از حضور 11 ساله ی جورجو کیه لینی در یوونتوس

بعد از بیش از یک دهه حضور در بیانکونری، نگاهی به بهترین لحظات این بازیکن 31 ساله و کمک هایی که به باشگاهش کرده می اندازیم.

 

11 سال از روزی که مدافع سرسخت ایتالیایی برای اول بار در یوونتوس بازی کرد میگذرد، در طول این زمان این دفاع وسط جنگنده دستاوردهایی برای باشگاه و تیم ملی ایتالیا داشته است. آتزوری مدال برنز المپیک را گرفته و در دو جام جهانی هم بازی کرده، دو یورو رفته و 6 اسکودتو با بانوی پیر به دست آورده است. در ضمن کیه لینی حضور دائم در خط دفاع یووه داشته و به آنها برای بازگشت به لیگ قهرمانان یاری کرد. به افتخار این همه سال، 5 پرده ی حضور او در پیراهن راه راه سیاه و سفید را بررسی می کنیم.

 

اولین بازیش برای یوونتوس

 

کیه لینی اولین بازیش را در برد 1‐0 یوونتوس برابر ماسینا در 15 اکتبر 20، 2005 انجام داد. در آن روز این بازیکن ایتالیایی به یووه کمک کرد که بعد از تک گل الساندرو دلپیرو، کلین شیت کند.

 

قهرمان غیر مترقبه

 

در 2 سپتامبر 2007، در حالی که بازی یوونتوس و کالیاری 2‐2 مساوی بود، او به شکلی غافلگیر کننده قهرمان بازی شد و در دقایق تلف شده ی نیمه ی دوم، گلی 3 امتیازی برای تیمش به ثمر رساند.

 

 

اولین اسکودتوی بعد از کالچوپولی

 

کیه لینی اولین اسکودتوی بعد از کالچوپولی را در فصل 2011‐2012 به دست آورد، یوونتوس میلان را به رده ی دوم رساند و با 4 اختلاف امتیاز قهرمان شد. در آن فصل جورجو 34 بازی انجام داد و دو گل زد و دو پاس گل هم داد.

 

300 ـمین بازی

 

در 5 ژانویه ی 2014، یوونتوس رم را 3‐0 شکست داد، در آن بازی خانگی آرتورو ویدال، میرکو ووچینیچ و آندره آ بارزالی همه گلزنی کردند. درست است که کیه لینی گل نزد، اما به تیمش کمک کرد که کلین شیت کند و 300ـمین بازیش را به بهترین شکل ممکن جشن گرفت.

 

بازی فوق العاده اش برابر سمپدوریا

 

کیه لینی نقش مهمی در پیروزی 5‐0 تیمش برابر سمپدوریا در بازی اخر سری آ ‌این فصل داشت. این بازیکن 31 ساله که در آن بازی برای 400ـمین بار لباس یووه را پوشیده بود، گل سوم تیمش را زد، او به این ترتیب اولین گلش در سال جدید را با شوتی دیدنی وارد دروازه ی تیم حریف کرد. در ضمن، این بازیکن ایتالیایی، که در 24 بازی این فصل حاضر بوده، به یووه برای تکرار رکورد 22 کلین شیت کمک کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: